“Kom anders een keertje over onze schouder meekijken! Dan kunnen jullie voordat de trainingen beginnen alvast analyseren wat er beter kan.” Dit uitnodigende aanbod kregen wij onlangs van een klant die schades behandelt voor een verzekeraar. Normaal gesproken kennen we de werkzaamheden van de deelnemers aan onze trainingen voornamelijk uit hun eigen verhalen, maar nu kregen we de kans om alles eens van een andere kant te bekijken. Conclusie: dat meekijken beviel erg goed!
We zijn eerst een dagje naast de medewerkers gaan zitten die onze trainingen zouden volgen. Zo zagen we hoe ze hun werk aanpakken: wat er goed gaat in hun werk, wat er mis gaat en op welk vlak de communicatie beter kan. De medewerkers deden gewoon hun werk zoals ze dat elke dag doen. Het enige verschil was, dat er een extra paar ogen naar het computerscherm tuurde en dat er twee extra oren waren die meeluisterden met de telefoontjes die werden gepleegd.
Door dit kijkje vooraf, konden we duidelijk zien waar in de praktijk de knelpunten zaten. We konden de klant daardoor beter adviseren en de trainingen nog beter op maat maken. Zo sluiten die echt aan bij de werkzaamheden en ervaringen van de deelnemers.
Lijkt het u ook wel wat dat wij eerst eens meekijken voordat uw medewerkers een training volgen? Laat dat dan aan ons weten! Bel of e-mail ons ook gerust als u meer wilt weten over de mogelijkheden die er zijn voor uw bedrijf. Bel 035 – 623 77 85 of mail naar info@hvds.nl
07 | 12 | 2016 | door: Ave Luth