In aanloop van onze Trainingspicknick op 28 augustus schreven we verschillende blogs. Ben je op vakantie geweest? Geen zorgen! We zetten de belangrijkste tips nog even voor je op een rijtje.
Verhalen vergen tijd. Om mensen verhalen te laten vertellen en de verhalen op te vangen, moet de organisatie een narratief klimaat ontwikkelen en de medewerkers verhaalgevoeligheid.
Een goed standpunt heeft tijd nodig om te rijpen en voldoet aan een aantal duidelijke basiseisen. Zo is een standpunt afgebakend, concreet, duidelijk, bevat een mening en is kort en bondig.
Denk eerst rustig na voor je gaat schrijven. Het klinkt vreemd, maar als je vooraf goed nadenkt over wat je gaat schrijven, scheelt dat veel tijd. Bedenk altijd eerst waarover je voor wie gaat schrijven!
Om je website SEO-proof te maken, zorg je eerst voor een leesbare tekst. Google beoordeelt je tekst alsof het een lezer is. Een handige plugin kan helpen met de beoordeling van je SEO-score, maar alleen met een goed leesbare tekst zorg je voor een goede SEO.
Een goede manier om ideeën te genereren voor een creatieve tekst is ‘speedwriting’ of het schrijven van ‘morning pages’. Daarbij neem je een leeg vel papier en begin je zonder op te houden 10 minuten lang te schrijven.
Doe je er als organisatie nu verstandig aan om social media te gebruiken of niet? Bedenk eerst goed hoeveel tijd je hebt om aan social media te besteden. Liever één social media kanaal goed onderhouden dan vier platforms half. Bekijk vervolgens welk medium je het best kunt gebruiken om jouw doelgroep te bereiken.
Naast de artikelen maakten we ook iedere week een vlog over een taalvraag. Je kunt de vlogs bekijken op LinkedIn. We schreven ook een verslag over de Trainingspicknick.
10 | 09 | 2019 | door: Ave Luth