Bibliotheek Utrecht: korter, bondiger en beter

Bibliotheek Utrecht kreeg in 2008 een nieuw communicatieteam. Dit nieuwe team wil een nieuw intranet opzetten en hun communicatiemiddelen verbeteren. Daarvoor riepen de medewerkers de hulp van Hendrikx Van der Spek in. In een tweedaagse training ontwierpen de cursisten een eerste opzet voor het intranet en herschreven ze verschillende eigen webteksten en folders.

De vraag

Bibliotheek Utrecht wilde een op maat gemaakte training voor de communicatiemedewerkers. Tijdens de training moest er aandacht zijn voor kort en bondig schrijven. Daarnaast wilden de deelnemers graag wervender schrijven. Bovendien wilde het communicatieteam hun kennis over internet en intranet optimaliseren.

De oplossing

Tijdens de training zijn de actiefolders van de bibliotheek actief behandeld. De deelnemers kregen feedback op de vormgeving en tekst van deze flyers. Ook de nieuwsberichten op de site werden tijdens de training verbeterd. Ook benutten de deelnemers na afloop van de training de e-coaching van Hendrikx Van der Spek.

Elsken Schenk (webredacteur): “We hebben veel aan deze training gehad. Nog steeds zeggen we regelmatig tegen elkaar “Dat kan korter, bondiger en beter!” Dan grijpen we weer terug naar wat we tijdens deze training hebben geleerd. De training heeft ons veel handvaten gegeven en goede tips en trucs bij het schrijven van teksten. We kijken nu op een andere, meer kritische, manier naar onze communicatie uitingen.”

Bekijk hier onze andere projecten en klanten.

Contact? Bel 035 - 623 77 85 of mail info@hvds.nl