Verkoopbrieven voor de Consumentenbond

De Consumentenbond komt als vereniging op voor de belangen van consumenten. De leden kennen de bond vooral van de consumentengids en de tests van consumentenartikelen en diensten. Minder bekend is dat de Consumentenbond ook cd’s, boeken en tijdschriften uitgeeft, bijvoorbeeld op het gebied van computers, gezondheid, reizen en verzekeringen. Leden en niet-leden worden op de hoogte gebracht van deze producten via de website, maar ook via direct mail: verkoopbrieven.

De vraag

De Consumentenbond heeft Hendrikx Van der Spek gevraagd verkoopbrieven te schrijven voor deze producten. Belangrijk daarbij is dat de huisstijl van de Consumentenbond wordt gerespecteerd. De Consumentenbond heeft immers een naam te verliezen: het is een onafhankelijke en onpartijdige instantie. Een al te schreeuwerige of te commerciële stijl past daar niet bij.

De oplossing

De Consumentenbond brieft HvdS over de boodschap, de doelgroep en het gewenste effect van de verkoopbrieven. Meestal gaat de briefing gepaard met het marketingplan van het product. Hendrikx Van der Spek schrijft voor de bond korte, maar krachtige verkoopbrieven. In die brieven worden de unique selling points belicht vanuit het perspectief van de lezer. De stijl is zakelijk en de brieven bevatten geen claims die de Consumentenbond niet kan onderbouwen. Tot slot wordt elke brief afgesloten met een actiepunt: de speciale aanbieding voor snelle reacties.

Bekijk hier onze andere projecten en klanten.

Contact? Bel 035 - 623 77 85 of mail info@hvds.nl