Verzekeringsmaatschappijen moeten tegenwoordig aan hoge eisen voldoen. Zo kunnen ze het Keurmerk Klantgericht Verzekeren behalen. Die eisen zijn gesteld om het vertrouwen van de consumenten weer te herstellen. Dat vertrouwen heeft een forse deuk opgelopen door een aantal affaires, waarvan de woekerpolisaffaire de bekendste is. Hendrikx Van der Spek helpt daarbij, door de communicatie te verbeteren.
De meeste grote maatschappijen beschikken inmiddels over het Keurmerk Klantgericht Verzekeren. Maatschappijen die aan dit keurmerk voldoen, moeten onder andere hun communicatie met de klant op orde hebben. Dat betekent dat hun webteksten, brochures, brieven en polisvoorwaarden duidelijk en transparant moeten zijn. De meeste maatschappijen streven ernaar dat alle teksten op B1-niveau geschreven zijn.
Hendrikx Van der Spek heeft een langlopende relatie met verschillende grote organisaties in de financiële sector, zoals banken en verzekeraars. Bij verschillende verzekeraars heeft ons bureau bijgedragen aan het behalen van het Keurmerk Klantgericht Verzekeren. Dat is een omvangrijke operatie, waarbij honderden brieven, webteksten en brochures gescreend en herschreven moeten worden.
Daarnaast heeft Hendrikx Van der Spek bij verschillende verzekeringsmaatschappijen trajecten uitgevoerd, waarbij we training en tekstredactie combineerden. Tijdens die trajecten zijn grote verzamelingen teksten herzien, terwijl tegelijkertijd de medewerkers die deze teksten onderhouden, beter opgeleid werden. Zo snijdt het mes aan twee kanten: na afloop van het traject beschikt de organisatie over goede teksten én goed opgeleide medewerkers. Naast de klassikale trainingen zetten we daarbij ook e-learning in.
Bij dit soort trajecten hanteert Hendrikx Van der Spek een projectmatige aanpak. Ons bureau kan niet alleen trainers, tekstschrijvers en redacteuren leveren, maar ook bijvoorbeeld een consultant voor het bouwen van een e-learning. Ook de projectleider leveren we zelf, zodat de opdrachtgever maar één aanspreekpunt heeft.
Bent u werkzaam in de financiële sector en wilt u als organisatie graag het Keurmerk Klantgericht Verzekeren behalen? Neemt u dan gerust contact met ons op om de mogelijkheden voor een mooi project te bespreken. Dat kan via info@hvds.nl of 035 – 623 77 85.