FNV Belastingservice: begeleiden van vrijwilligers is een vak

Dankzij bijna 6.000 vrijwilligers is FNV Belastingservice ieder jaar weer in staat om de FNV-leden te helpen met het invullen van de belastingformulieren. Om de vrijwilligers nog beter te kunnen faciliteren, trainde Merel de Boer de medewerkers van FNV Belastingservice in interpersoonlijke communicatie. De deelnemers zijn enthousiast.

Tijdens het ‘belastingseizoen’ vullen de vrijwilligers circa 350.000 belastingformulieren in. Goede communicatie tussen medewerkers en vrijwilligers is dan van groot belang. FNV Belastingservice wilde zijn medewerkers beter ondersteunen in de communicatie met zijn medewerkers. Het ging daarbij bijvoorbeeld om het zo effectief mogelijk reageren op conflictsituaties, het geven en ontvangen van feedback en het motiveren van vrijwilligers.

Interpersoonlijke communicatie voor medewerkers FNV Belastingservice

Hendrikx Van der Spek ontwikkelde een training Interpersoonlijke Communicatie, die helemaal toegespitst is op de situatie bij FNV Belastingservice. De training richt zich op inzicht krijgen in communicatieprocessen, inzicht krijgen in de eigen communicatie en inzicht in het communicatiegedrag dat daarmee wordt opgeroepen. Tevens worden nieuwe technieken aangeleerd om effectiever samen te werken en wordt de mogelijkheid gegeven om nieuw gedrag te oefenen in een veilige situatie.

Bekijk hier onze andere projecten en klanten.

Contact? Bel 035 - 623 77 85 of mail info@hvds.nl