Zijn je teksten (te) streng en te eisend? Weet je niet goed hoe je een negatieve of strenge boodschap op een prettige maar toch effectieve manier kunt overbrengen? Dat leer je in de training Waarderend en positief schrijven.
Voor wie?
De training is bedoeld voor iedereen positievere teksten wil schrijven, bijvoorbeeld
medewerkers van debiteurenafdelingen, HR-afdelingen, verzekeringsmaatschappijen,
pensioenfondsen en overheidsinstellingen.
Wat leer je?
Je leert hoe je een ‘moeilijke’ boodschap op een waarderende en positieve manier brengt.
Na deze training kun je:
- resultaatgericht schrijven zonder dwingend te zijn
- je tekst afstemmen op de gevoelens van je lezers
- de lezersvragen als uitgangspunt nemen
- technieken als nudging en appreciative inquiry toepassen
- woorden als ‘moeten’ en ‘dienen’ voorkomen
- in een heldere, waarderende en vriendelijke stijl schrijven
- slim AI-tools, zoals ChatGPT en Midjourney, inzetten
Hoe volg je deze training?
- Als incompany training: Deze training maken we op maat voor jouw team en verzorgen we bij jou ‘in huis’. Neem contact op om de mogelijkheden te bespreken en een offerte aan te vragen.
- Als persoonlijke coaching: Samen met je schrijfcoach maak je een traject op maat. Neem contact met ons op om je wensen te bespreken en een prijsopgave te ontvangen.
- Als open training: Je schrijft je individueel in en volgt de training met deelnemers van verschillende organisaties. Bekijk de beschikbare data bij het inschrijfformulier.
Benieuwd naar onze klantverhalen?
We maakten van deze training een maatwerktraining bij diverse organisaties,
waaronder Samenwerkingsorganisatie Beroepsonderwijs en Bedrijfsleven (SBB).
- Contact
- Inschrijven