Krijg je regelmatig te maken met klachten van klanten, patiënten of burgers, en wil je leren hoe je die professioneel, empathisch en effectief oplost? Wil je dat klachtmomenten niet langer stress opleveren, maar juist kansen worden om vertrouwen te herstellen en relaties te versterken? Dan is de training Effectieve en professionele klachtenafhandeling iets voor jou.
Voor wie?
Voor professionals die (zowel mondeling als schriftelijk) contact hebben met klanten, burgers of patiënten. Denk aan klantcontactmedewerkers, baliemedewerkers, servicedeskmedewerkers, teamleiders en communicatieprofessionals.
Wat leer je?
Na deze training weet je hoe je van een klacht een kans maakt. Je leert professioneel reageren, de-escaleren en met vertrouwen het gesprek te voeren of goede klachtafhandelingsmails te schrijven. Ook in lastige situaties.
Na deze training:
- begrijp je waarom klachten waardevol zijn voor je klantrelatie en je organisatieontwikkeling
- herken je verschillende typen klagers en beheers je de methoden om hiermee om te gaan
- herken je je eigen houding en reflexen in klachtsituaties en weet je hoe je professioneel kunt reageren
- kun je een klachtgesprek voeren volgens de 5-stappenstructuur
- kun je door actief luisteren, samenvatten en doorvragen de kern van de klacht achterhalen
- kun je grenzen stellen, rustig communiceren en zo nodig de-escaleren bij emotionele of boze klanten
- kun je schriftelijke klachten begrijpelijk, empathisch en klantgericht beantwoorden
- kun je de juiste opbouw kiezen voor je schriftelijke klachtafhandeling
Hoe volg je deze training?
- Als incompany training: Deze training maken we op maat voor jouw team en verzorgen we bij jou ‘in huis’. Neem contact op om de mogelijkheden te bespreken en een offerte aan te vragen.
- Als persoonlijke coaching: Samen met je schrijfcoach maak je een traject op maat. Neem contact met ons op om je wensen te bespreken en een prijsopgave te ontvangen.
- Als open training: Je schrijft je individueel in en volgt de training met deelnemers van verschillende organisaties. Bekijk de beschikbare data bij het inschrijfformulier.
Gratis nazorg
Ook na afloop van de training kun je natuurlijk nog een beroep op ons doen. Je kunt onze trainers altijd benaderen met vragen. Ook kun je een tekst aan hen voorleggen voor feedback. Gratis. Want nazorg is volgens ons onlosmakelijk verbonden met de training zelf.
Extra verdieping na de training?
Heeft jouw team deze training eerder gevolgd? En hebben jullie behoefte aan een korte praktijkgerichte opfrisser op basis van jullie eigen teksten? Volg dan een opfris- en verdiepingsworkshop. Zo houd je je kennis up-to-date en onder de aandacht. We helpen graag met praktische tips en persoonlijke feedback.
- Contact
- Inschrijven