Toegankelijke rapporten
Wij maken van ambtelijke beleidsdocumenten prettig leesbare verslagen. We redigeren rapporten zodat ze voldoen aan de abc-formule: aantrekkelijk, begrijpelijk en correct. Dat doen we door stijlverschillen weg te poetsen en onnodige uitweidingen te schrappen. Ook kunnen wij jouw ambtenaren coachen en het rapport gezamenlijk aanpakken en verbeteren.
De rapporten die we redigeren zijn van uiteenlopende bedrijven. Zo redigeren we bijvoorbeeld voor SURFnet.
Duidelijke standaardbrieven
Standaardbrieven worden vaak duizenden keren gebruikt; een goede reden om ervoor te zorgen dat inhoud en stijl vlekkeloos zijn. Eén onduidelijke zin kan honderden telefoontjes met de klantenservice tot gevolg hebben. Wij zorgen voor klantgerichte, persoonlijke en toegankelijke standaardbrieven. Ook coachen we je medewerkers om betere brieven te leren schrijven.
We helpen veel verzekeringsmaatschappijen en banken met klantvriendelijke standaardbrieven, maar we hebben bijvoorbeeld ook de verkoopbrieven van de Consumentenbond geredigeerd.
Zijn jouw teksten al B1?
Steeds meer organisaties willen hun teksten op B1-niveau. Dat is niet zo gek: 95% van de lezers begrijpt die teksten. Ook de overheid eist steeds vaker eenvoudige teksten. Zijn jouw teksten al op B1-niveau? We helpen je graag!
Benieuwd naar onze klantverhalen?
We schreven of redigeerden voor diverse organisaties hun zakelijke teksten, rapporten of brieven. Zo hielpen we Stichting De Linde met haar brieven. Ook gaven we advies over en ondersteuning bij de nieuwe schrijfwijzer van Nationale-Nederlanden. Daarnaast schreven we werkinstructies of handleidingen voor het zorgkantoor Zorg en Zekerheid, DG Press, SURFnet, Priva, Solcon, OnGuard, Kraan, Bosch Rexroth, Famed en het Gemeentelijk Vervoer Bedrijf (GVB) Amsterdam. Bovendien schreven we adviezen over goed- of afkeuringen van opleidingen bij de Nederlands-Vlaamse Accreditatie Organisatie (NVAO).