Onze blogs

‘Hoe krijg ik ze zover?’

Soms neemt een leidinggevende enige tijd na een training contact met ons op.‘Training was geweldig, medewerkers enthousiast, maar het toepassen in de praktijklukt niet goed.

Lees verder »

“Zeg maar jij hoor”

Organisaties kiezen er steeds vaker voor om hun klanten aan te spreken met ‘je’ of ‘jij’. Zo stapte Nationale Nederlanden bijvoorbeeld over van ‘u’ naar

Lees verder »

Creatief schrijven

Veel zakelijke schrijvers moeten of willen ook wel eens een tekst schrijven die niet volgens de geijkte patronen tot stand komt. Een blog, een column

Lees verder »

Niet SMART, maar PRISMA

Voor zorgprofessionals hoort het bij hun dagelijkse werkzaamheden: rapporteren. Omdat nu ook patiënten, cliënten, hun ouders of familieleden meelezen, moeten rapportages nu aan extra eisen

Lees verder »

Verkopen met de oerdriften!

Veelgestelde vraag tijdens onze trainingen Offertes schrijven: “Wat zijn nu de beste verkoopargumenten?” Reclamemakers en marketeers leren ons daarvoor aan te sluiten bij onze oerdriften. Overtuigen

Lees verder »

Waarom eigenlijk?

Op 8 maart was Lilian Marijnissen, lijsttrekker van de SP, te gast bij OP1. Wat direct opvalt bij het beluisteren van dit fragment, is dat zij

Lees verder »

Verzekerd succes!

‘Bijgaand doen wij u, naar aanleiding van uw verzoek, een kopie van het waardeoverzicht 2017 toekomen. Tevens ontvangt u een mutatieoverzicht bij afkoop.’ Het zou

Lees verder »

Framing voor beginners

Kopvoddentaks, Henk en Ingrid, de hardwerkende Nederlander, de boze witte man, u draait en u keert, islamisering, de elite: allemaal voorbeelden van succesvolle politieke frames

Lees verder »